GROEN ONTBIJTJE MET SPINAZIE PANNENKOEKEN

Ingrediënten:
• 150 g spinazie
• 150 g volkorenmeel
• 3 tl bakpoeder
• 3 eieren
• 1 el olie
• 1 el kaneel
• snufje zout

Deze pannenkoeken met spinazie zijn een lekkere manier om te zorgen dat uw kinderen extra groente binnen krijgen. En u zelf ook 🙂

In een half uur heeft u 12 pannenkoekjes klaar voor elke gewenste maaltijd!

Verhit de spinazie zo’n 5 minuten in de pan tot het is geslonken. Maak een beslag van de andere ingrediënten en pureer de spinazie er doorheen. Verhit olie in een koekenpan en bak snel kleine pannenkoekjes.

• Vervang de spinazie met gekookte bietjes, wortelen of pompoen.

• Beleg met hartig zoals hüttenkäse, avocado, goeie olijfolie, gerookte zalm, beetje mayo en chilipoeder of simpel wat boter met peper en zout.

• Zoet kan ook: pindakaas en jam, siroop of met blauwe bessen en gedroogde abrikoosjes.

Vind hier een recept voor gember-honing-rozemarijn-siroop om over uw groene ontbijt te schenken!



MUESLI MET GEROOSTERDE BOEKWEIT, HAVERVLOKKEN & ROZIJNEN

Maak een heerlijk ontbijt of tussendoortje met Lima Muesli, het kan zo uit het pak gegeten worden of met rijstdrank, door de yoghurt of een muffin. Het bevat alleen van nature aanwezige suikers, geen extra toegevoegde siropen, bier- of rietsuiker.

Ingrediënten:
• havervlokken
• rijstvlokken
• rozijnen }
• tarwevlokken
• hazelnoten
• sesam
• zeezout
• zonnebloemolie

LIMA, AL 60 JAAR TOEGEWIJD AAN HET LEVEN
Vanuit de gedachte ‘een gezonde geest in een gezond lichaam’ zet Lima zich al 60 jaar in om gezonde, plantaardige voeding te ontwikkelen. Het zijn 100% biologisch en plantaardig. Er worden geen additieven of bewaarmiddelen gebruikt en ook zij gebruiken verpakkingen die zo weinig mogelijk impact hebben op het milieu.

In de beginjaren bracht Lima voornamelijk smaakmakers uit de Japanse en wereldkeuken zoals tamari, miso en tahin op de markt. Daarna werden ook gezonde alternatieven voor dagelijkse producten zoals rijstwafels, volkoren granenvlokken en muesli gelanceerd.